reklama

Kde je môj domov?

Otázka, ktorou sa moja myseľ zaoberá už dlhšie. Slovensko či Anglicko? Akosi sa neviem rozhodnúť, radšej teda poviem - obe možnosti sú správne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Eastbourne, prímorské mesto kam chodím veľmi rada
Eastbourne, prímorské mesto kam chodím veľmi rada 

Po vysokej škole som odišla ako mnoho mladých ľudí do zahraničia. Najprv som si myslela, že len na pár mesiacov, kedže na Slovensku boli moje pracovné možnosti ako čerstvej absolventky balárskeho štúdia fyzioterapie obmedzené. Prišlo to celé celkom náhodou, stretla som známeho v bare a padli sme si do oka. O pár týždňov som odchádzala so zbaleným batôžkom, 50 eurami a mojou plačúcou mamkou vo dverách, autobusom z Prešova do Londýna. Známy mi pomohol mi s hľadaním práce a aj s ubytovaním. Pracovný pohovor ma utvrdil v názore, že moja angličtina potrebuje ešte pár mesiacov "cviku". Tak to aj bolo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po pol roku mi manažment firmy, pre ktorú pracujem ponúkol, aby som išla s kolegom a piatimi rezidentmi z nášho domova pre ľudí s poruchami učenia na dovolenku. Tenerife. Strávili sme tam celý týždeň a prišli domov nádherne opálení.

Týmto sa začala moja "kariéra". Vzala som si obrovský počet nadčasov, za štyri pracovné týždne som mala 240 odpracovaných hodín. To si všmli aj kompetentní a po pár mesiacoch ma povýšili. Stal sa zo mňa Team Leader (hoci priatelia ma zo žartu volajú Small Leader, kvôli mojej nevysokej postave).

Medzi tým som si našla priateľa Angličana, teda skôr on si našiel mňa, zmenila ubytovanie, pomohla s nájdením práce najlepšej kámoške a môj život sa začal uberať úplne iným smerom. Pozvala som brata s rodinkou na týždeň k nám do Británie. Z tichej osôbky sa stala odvážna žena a angličtina sa pre mňa stala jazykom číslo jeden. Podporujem mojích rodičov na Slovensku a snažím sa navštíviť ich častejšie, aspoň raz za pol roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred pár mesiacmi som vzala so sebou aj priateľa Johna, zoznámila ho s rodinou a ani jazyková bariéra "naším" doma nebránila, aby si ho obľúbili. Môj malý múdry synovec poznamenal: "Milka, prestaň už toho Johna učiť po anglicky." :)

Mamka stále dúfa, že sa vrátim na Slovensko. Neoberám ju o ilúzie, neviem čo mi život prinesie, ale zatiaľ sa vrátiť neplánujem. Pri odchode na dovolenku sa teším domov na "rodnú hrudu" do Prešova, ale rovnako intenzívne sa teším keď odchádzam späť do Anglicka.

Len mi je vždy ťažko na duši, keď vidím smutné očká šesť ročného synovca pri rozlúčke pred cestou naspäť...

Emilia Ancinova

Emilia Ancinova

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Malá, veselá, impulzívna, nechávam sa uniesť vlnou života :) Zoznam autorových rubrík:  Staršie básienkyZo životaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu